ألهام شاهين لجريده الرأى الكويتية : ربنا ينتقم من كل من اختار محمد مرسي والله يخرب بيت الثورة واللي عملها

محمد مرسي
كَتَب: آخِر تَحْدِيث: .

فى اتصال هاتفى لجريده الرأى الكويتيه مع الفنانه ألهام شاهين وسؤالها عن  شعورها بفوز  الدكتور محمد مرسي برئاسة الجمهورية ردت قائلة  «ربنا ينتقم من كل من اختار مرسي وجعله يحوز منصب الرئيس»، مضيفة: «الله يخرب بيت الثورة واللي عملها»

وعبرت بأنفعال عن خوفها من أعادة محاكمة الرئيس السابق محمد حسنى مبارك التى تعد من أكبر مؤيدية والمدافعين عنه والمطالبين بالافراج عنه

محمد مرسي

التعليقات

  1. والله انتوا مضيعين وقتكم عالفاضى ياجماعه ياله اللى عنده فكره او دعم لنهضة مصر يطرحها بدل مانضيع وقتنا فى الردود على قذرة سافره عاهره سافله وسخة مدنسة اتحداها لوقرأت ايه فى القرآن بشكل صحيح
    لكن لو عرضت عليها نص فيه عرى وسفالة تتقنه بابداع شديد ليس له مثيل قلتذهبى الى مذبلة التاريخ انتى واخيكى السافل الديوس اللى بيمثل معاكى وتتباسى قدامه وتتحضنى ولايهتز له اى من الجوارح بالذمه ده برضه راجل
    أخس عليكى وعلى امثالك
    الجنس والمتعة الحرام والشيطان بيجروا فدمك مجرى الدم
    وأخيرا أبوكى عليه رحمة الله كان مشهود له بالايمان على ماسمعت ومات وهو غضبان عليكى ودى بشارة خير لينا وشر ليكى لان العاق لوالديه لابد أن ينزل الله به عذاب الدنيا وله فى الاخره عذاب اليم طبعا انتى ياقذرة لو قراتى كلامى مش هتستوعبيه لانك ماعندكش دين ولارحمه فى قلبك وإنتظرى ربنا إنشاء الله يبتليكى بمرض وتعيشى به عمر طويل لاانتى ميته ولاانتى عايشه ويجعلك عبره لغيرك
    بعتب علي القراء الكرام أصحاب التعليقات لانهم بيضيعوا وقتهم على الرد على امثالك وللاسف انا نسيت نفسي برضه ورديت عليكى ياسافله
    بس خلاص

  2. لحم رخيص لايؤخذ ولايرد عليه والهلفوت لو عمل إيه برضه هلفوت وجنون الحياة إن أمثالك يكونوا فيها
    ويادنيا ياغرامى لوأخذتى الهام شاهين تبقى حققتي اغلى أحلامى
    وخلطة فوزية لو إضفنا إليها الهام شاهين بس بشرط نطحنها كويس ونعصرها وننشرها باأوسخ مشبك وبعد كده نضيفها للخلطه
    بكده مفعول الخلطه هيشتغل صح بس هتبقى الخلطه المصرية
    أبوكى مات غضبان عليكى وأخوكى اللى عايش على قفاكى
    جايبين لنا العار فى الداخل والخارج
    انتى وإيناس الدغيدى ويسرا وليلى علوى وكل الفجرة أمثالكم
    شباب كتير بسببكم عصوا الله روحى ربنا ينتقم منك أشد إنتقام يافاجره ياعاهرة
    اللهم خذها وأمثالها أخذ عزيز منتقم
    مرسي ياغبية واللى أيدوه هم إنشاء الله اللى هينظفوا البلد منكم مش بالقوه زى ماأنتى وامثالك فاكرين لا بقال الله وقال الرسول وسيصرف البشر عن رؤيتكم فلتذهبى الى مذبلة التاريخ والله بعتب على نفسي لانى بضيع وقتى فى الرد على وقحه مثلك

  3. اكيد الدكتور مرسى وجماعة الاخوان — ولست منهم — لايرضى بالرد بالقاظ غير مهذبة — لان اسوتهم رسول الله صلى الله عليه وسلم — ولم نرى فى سيرته اى تعامل فظ مع الكفار فما بالكم بواحدة هى مسلمة وحسابها على الله — ارجوا ان يكون الرد مهذب — هى انفعلت وتلفظت بالفاظ ولكن لم يات على لسانها الفاظ بذيئة لا يصح ان ترد على لسان مسلم يخشى الله — عاهرة — وقحة — انا اربا بالمسلم صحيح الاسلام ان يتلفظ بهذه الالفاظ حتى ولو كانت توجه لكافر ((( ولو كنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك )))

  4. والله اولا دى انسانة قذرة ووقحة والله ما تستاهل تقول اسم الدكتور محمد مرسى على لسانها لانها زبالة ودى اصلا شرموطة من بتوع النظام القديم عايزة الدنيا تبقى تمام علشان تعرف تتبرج وتفعل ما بدا لها ولكن الله قدر ذللك وانا اقول اخيرا اما ربنا يهديها ويتوب عليها واما تبتلى بالمرض الذى ليس لة دواء وتكون عبرة للنماذج اللى زيها ولعذاب الاخرة اشد وابقى

  5. يقول المثل العربي تجوع الحرة ولا تأكل بثدييها وهذا دليل علي الطهر والعفه اما في حالتك يا الهام شاهين فانتي لم تجوعي بالمرة علي عكس كثير جدا من الشعب المصري
    لانك عشتي حياتك بالطول والعرض في ظل نظام فاسد كان لايهم الا الهاء الناس في الافلام الداعرة
    ولقمة العيش
    والحمد لله انه تك انتخاب الدكتور محمد مرسي وربنا يوفقه لان مسئوليته ثقيله
    ولكن لي عليكي نصيحة ولان الاعمال بالخواتيم فانصحك ان تتوبي في افلام الجنس الداعيه للفجور قبل ان ياتيكي ملك الموت الذي لا يهمه حاكم او محكوم
    اتقوا النار فان حرها شديد وقعرها بعيد ومقامعها من حديد عليها ملائكة غلاظ شداد لا يعصون الله

  6. اى مستوى معيشة تتحدثين عنه ما الشعب كله مطحون امام افران العيش الشباب من غير شغل وكليات التربيه قاعدين فى البيوت فعلالالالالا هو عمل تحسين مستوى معيشه لامثالك وليس للفقراء خايفه من مرسى العبد الفقير الى الله ولاتخافى من ربهخايفه الاتعرفى ان تتعرى اكثر واكثر

    انتبه يا شعب مصر انتبه لهؤلاءالفنانين الذين يكرهون ثورتكم لاترفعوا لهم بعد اليوم رايه قاطعوا اعمالهم انتبهوا لثورتكم التى راحت فيها لدماء الذكية من الشباب وهى خايفة عى مبارك ذو 80 عام لم تشاهد اهات والالام امهات اشهداء الذين هم فى متقبل العمر الورد الى لسى بيفتح لم تشاهد الابكاء سوزان وهايدى انتبهوا لهؤلاء المنافقين وكنا نعدهم من المصريين بل هم الخونة

  7. ايوة كدة اظهرى انت واللى زيك على حقيقتهم واوعى تصدقى نفسك انك فنانه بجد دة انت واللى زيك
    زمانهم راح خلاص والعشرة منكم على الرصيف ملهمش سعر وحزارى ان تتطولى على اسيادك ياحشرة
    وعلى فكرة انا هو دة رأئى فيك من زمان
    وللعلم انا لست من الإخوان ولكن احب الوطن قوى

  8. صحيحالىاختشواماتوربناينتقممنكومنالىزيكانسانحافظكتاباللةيتسبكدةوتدافعىعنالنهبوقتلشعبةربنايجعلكايةانتىوالمجرمةبتاعةالفاعينوالبلدتنضفمنامثالكميالىعايشينعالةعلىالشعبالمسكينباستعراضنلاجسامكنالرخيصةانامشعرفةاقلايةربنايهديكمولاياخدكمعلشانالراجليفوقللبلدالخربتوهاوعايزينتكملواعليها

  9. حسبى الله و نعم الوكيل فيكى يا ظالمه يا عاهرة منك لله انتى و امثالك الى ملوثين مصر تعرفى ايه انتى عن واحد زى الدكتور مرسى طبعا ده راجل محترم و انتى اكيد ما تعرفيش حد محترم و لا حتى تعرفى الاحترام يا ظالمه تخيلى واحده زيك سافله هتقابل ربنا ازاى و هتقوله ايه انتى تتكلمى عن راجل دين وله شانه معتش الا انتى كمان يا وقحه انتى عارفه انا عندى اكتر من كده بس مش قادرة اتكلم علشان ما اخدش ذنوب فى امثالك

  10. معلش يا ست الهام يمكن يكون اختيار مرسي خير لامثالك وربنا يكون رايد ليكي تنستري اخر عمرك ولا انتي حابه لحمك يكون رخيص وعام وتتحظني وتتباسي اكيد نسيه انو فيه موت وحساب لو عيشه يوم في العشوائيات او بتكلي من الزباله مش من جسمك العمومي كان ليكي اكيد رئي مختلف

    1. إن كانت قد قالت ذلك ـ وهذا أدب إسلامي ـ فاللهم حول قلبها للإسلام الحق الذي هو رحمة للعالمين ،، ثم أقول لها أهل القرأن هم أهل الله وخاصته ورئيسنا اختاره الله لحفظ كتابه ،،، وأكثر الذين اختاروه يحبون الله ويريدون أن يتمكنوا من عبادة الله ، في النظام الظالم كان أسماء الذين يصلون التهجد في رمضان في أمن الدولة كان الدعاة مكممة أفواههم في تبليغ الدعوة إلى الله كانوا يمنعون من التنقل من أجل الدعوة،،، ضاعت المليارات بالتقادم هل هذا يقره دين وكان لا يستطيع أحد رفع دعوى ضد مسئول مش أولاد الريس ،،
      ” أفلا يتوبون إلى الله ويستغفرونه “

أضف تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.