التخطي إلى المحتوى
رابط نتيجة الصف الأول الثانوي 2019 لكل الطلاب فى وزارة التربية والتعليم بكود الطالب
نتيجة أولي ثانوي بالاسم أو الكود 2019

نعلن رابط نتيجة الصف الأول الثانوي 2019 لكل الطلاب فى أولى ثانوي فى الترم الثاني دور مايو بعد ظهورها رسميا بكود الطالب وكان وزير التربية والتعليم قد أعلن فى مؤتمر صحفي نسبة نجاح طلاب الصف الأول الثانوي وبلغت أكثر من 91 فى المائة لكل الطلاب وأكد أن نسبة نجاح الطلاب مبشرة بشكل كبير.

رابط نتيجة صف أول ثانوي لكل طلاب من وزارة التربية والتعليم

رابط نتيجة الصف الأول الثانوي من وزارة التربية والتعليم من هنا.

كان وزير التربية والتعليم قد كشف فى مؤتمر صحفي اليوم الاثنين أن طلاب أولى ثانوي سوف يتعلموا تجربة جديدة بدلا من الحفظ مؤكدا أن وزارة التربية والتعليم تحرص بشكل كبير على إكساب الطلاب مهارة حقيقية بدلا من الحفظ فقط وأكد أن دخول الكليات أمرا لايشغل الوزارة مؤكدا أن اانظام الجديد هو لجميع الطلاب.

ورفض وزير التربية والتعليم أن يتم اقتصار نظام جديد فى التابلت مؤكدا أن التابلت هو فقط نظام للتقييم مؤكدا على تحويل المدارس فى مصر لمراكز امتحانية الكترونية.

هذا وتشمل شهادات طلاب أولى ثانوي وجود ألوان توضح مستوى الطالب بشكل كبير ومقارنته بزملائه فى كل الجمهورية وتوصيات لمعلميهم من أجل التركيز عليها لكل الطلاب فى الصفوف الثاني والثالث الثانوي.

هذا ويشهد رابط نتيجة الصف الأول الثانوي على موقع وزارة التربية والتعليم ضغط كبير من جانب كل الطلاب نظرا لزيادة أعداد طلاب الصف الأول الثانوي بأكثر من نصف مليون طالب.

التعليقات

  1. حرام عليكم والله انا اتبهدلت اخر بهدله نظام وتعليم فاشل وامتحانات زباله….دا المدرسين اصلا مش عارفين يحلو الامتحانات يبقى احنا هنحلوها بس هنعمل اى بقا نصبنا كدا ومنه لله اللى كان السبب😔تطوير التعليم اى بس وكله داخل شهر سبعه والله العظيم حرام كدا والمشكله أن مهما اتكلمنا مفيش حد هيسمعنا ولا هياخد بكلامنا اصلا علشان الوزير دا ماشي بدماغه وبس دمرنا وضيع مستقبلنا😢😢

  2. كل لما ندخل علي الرابط وندخل البيانات يقول عفوا جاري مراجعة نتيجتكم من خلال المدرسه و سيتم اعلانها فورا بعد انتهاء مش فاهمين حاجه من كدا

  3. يعني ايه له فرصة إلزامية أخري يعني نعرف أن الولد او بنت راسب في المادة دي لو سمحتم رده علينا طيب انا عايزة اعمل تظلم في الفيزياء والكيمياء اعمل ايه انا حلت كويس جدا حرام عليكم عايزة اعرف انا ازي نزلت في المواد دي ازي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.